سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی جاذبه های تهران و اطراف تهران

معرفی جاذبه های تهران | معروف ترین نقاط تهران | بهترین رستوران های تهران | خلاصه همه چی در مورد تهران گردیه اینجا
نظر

لواسان تهران

شهر تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد در اطراف خود مناطق خوش آب و هوای بسیاری دارد. یکی از این مناطق بسیار خوش و آب و هوا و تفریحی منطقه ییلاقی لواسان در 11 کیلومتری شمال شرق تهران است. لواسان با چشم اندازی دلفریب از رودخانه جاجرود و دریاچه سد لتیان از توابع بخش شمیرانات در تهران به حساب می‌آید.

معرفی لواسان

جاهای دیدنی لواسان

شهرت لواسان فقط برای ویلاهای لوکس و لاکچری این منطقه نیست بلکه جاهای دیدنی فراوانی نیز دارد از جمله اصلی ترین آن رودخانه جاجرود است. این رودخانه که تقریبا مسیری در حدود 140 کیلومتر از دامنه های جنوبی البرز مرکزی را طی میکند و پس از پیوستن چندین شاخه رودخانه فرعی دیگر به این رودخانه در نهایت رودخانه جاجرود به سد لتیان وارد میشود. آبشار ناران   که در 700 متری شمال محله ناران لواسان کوچک واقع شده یکی دیگر جاذبه های دیدنی این منطقه میباشد همچنین در محله های اطراف این آبشار اثار باستانی به جامانده در تپه ها نشان دهنده قدمت طولانی این منطقه است. ارتفاع آبشار ناران 10 تا 15 متر میباشد همچنین در فصل بهار با افزایش آب آبشار گردشگران بسیاری برای دیدن آبشار ناران صخره های سنگی را میپیمایند. دشت هویج یا گرچال از جذاب ترین دیدنی های روستای افجه لواسان است بنا به نقل افراد بومی در سالیان بسیار دور در این دشت کشت هویج انجام میشده است اما اکنون باغ های گیلاس این دشت افسونگری میکنند. روستای آهار منطقه ای بسیار دیدینی و فرح بخش در لواسان است که به کوچه باغ هایش شهرت دارد. از روستای آهار میتوان به آبشار شکرآب و ده تنگه رفت که مسیر های منتهی به این دو آبشار واقعا دیدنی و جذاب است.

جاذبه های لواسان

قیمت ویلا در لواسان

 

اگر قصد خرید ویلا و یا قطعه زمینی در لواسان را دارید باید خدمتتان عرض کنیم که چند میلیاردی را باید هزینه کنید هر قطعه زمین در منطقه لواسان حداقل از 5 میلیارد شروع میشود و قیمت ویلاها بر اساس متریال های آن ها و موقعیت و چشم اندازی که دارند از حدود 20 میلیار شروع میشود و بعضا در شهرک باستی هیلز لواسان در سال 98 ارزش بعضی از ویلاهای آن تا 400 میلیارد هم برآورد شده است.

 باستی هیلز

این روزها شاید نام شهرک باستی هیلز لواسان را از رسانه های عمومی و شبکه های اجتماعی شنیده باشید. باستی نام منطقه ایست در دامنه کوه های شمال لواسان با منظره ای دلفریب و بسیار جذاب از شهر لواسان و رودخانه سد لتیان که یکی از زیباترین شهرک های کشور محسوب میشود. نام باستی هیلز که از نام شهرک آمریکایی بورلی هیلز برداشته شده است میتواند نشان از فوق لاکچری بودن آن باشد. 

ویلاهای ساخته شده در این شهرک جزء گران قیمت ترین ملک های کشور به حساب می‌آیند به طوری که ارزش آن ها از 60 میلیارد تا 400 میلیارد برآورد شده است. اما نکته هائز اهمیت در مورد باستی این است که دور تا دور اکثر ویلاهایش با دیوارهای تریدی پنل 7 متری محافظت میشود و تا تیرماه سال 98 ورود به این شهرک برای عموم جامعه ممنوع بود و فقط مهمانان ویلاها و صاحبین آن ها مجاز به آمد و شد در آن بودند. 

در شهرک باستی هیلز انواع امکانات و متریال ها به روز و خاص دنیا را به صورت یکجا میتوانید با هم ببینید. از مجسمه ها و سرستون های با شکوه گرفته تا طراحی چشمه های ساخته شده و جاری دور ملک ها. اکثر ویلاهای این شهرک دارای استخر روباز و سرپوشیده، جیم و بیلیارد، روف گاردن، رست روم و پرشین روم میباشند. حتی در این منطقه میتوانید به راحتی سگ ها گران قیمتی را بیابید که اصلا مناسب نگهداری در منزل نیستند مانند سگ نژاد پیتبول آمریکایی که در خود کشور آمریکا هم با وجود عادی بون نگهداری و پرورش سگ، نگهداری این نژاد حتی برای نگهبانی هم ممنوع است اما در لواسان به راحتی میتوانید دست جوانان آن ببینید که به وسیله ای برای نشان دادن ثروت و نفوذ خود تبدیل کرده اند.

عسلک لواسان

عسلک لواسان منطقه ایست با نام اصطلک که در بین مردم به همان عسلک شناخته میشود این منطقه جزء معروف ترین و گران قیمت ترین محله های لواسان به حساب می‌آید. از آنجا که آب و هوای خوش منطقه زبانزد است و چشم انداز زیبایی که به رودخانه جاجرود دارد لقب سوئیس تهران را به خود اختصاص داده است. عسلک در امتداد دامنه کوه ورجین قرار دارد از این رو مرتفع ترین محله در لواسان نیز میباشد. یکی از دلایل شهرت منطقه عسلک ویلاهای منحصر به فرد ساخته شده در آن است که به نوعی بعضی از آن ها نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورها بی نظیر است. بعضی از ویلاهای عسلک صاحبان مشهور و به نامی دارد که در روزهای تعطیل و آخر هفته ها در این منطقه در ویلاهای میلیاردیشان به دور هم جمع میشوند و به تفریح میپردازند عمدتا این افراد جزء هنرمندان، ورزشکاران و سیاستمداران هستند.